5 érv amellett, hogy a csapatépítőknél nincs jobb befektetés

5 érv amellett, hogy a csapatépítőknél nincs jobb befektetés

A csapatépítő a legjobb befektetés

A világszerte ismert Forbes magazin egy 2016-os cikkében olvasható a fenti állítás. Ennek ellenére, sajnos sokan úgy tekintenek a csapatépítő programokra, mint valami kötelezően követendő 21. századi divat, ami ahelyett, hogy növelné a munkatársak produktivitását, még a hasznos munkaórákból is elvesz. Az ilyen hozzáállással szervezett programok nem is fogják építeni a csapatot. Nekik az egyetlen emlékük a csapatépítőről az marad, hogy azon a napon csúsztak meg betervezett munkájukkal.

Mindezeket olvasva biztosan benned is felmerült, mégis hogyan lehetne a csapatépítősdiből kiváló befektetés? A következő 5 pontban saját tapasztalatainkkal támasztjuk alá miért gondoljuk úgy, hogy a csapatépítő valóban kiváló befektetés.

5 ok csapatépítők szervezésére

A munkavállalók érzik, hogy számít a véleményük

Te is biztosan hallottál már olyan csapatépítőről, amely programjáról a vezetőség meg sem kérdezte a munkatársak véleményét. Akik aztán végigülhettek egy olyan délutáni programot csapatépítés néven, amihez semmi kedvük nem volt és még a munkájukban is lemaradtak. A csapatépítő mindenkiről szól, ezért is fontos, hogy csapatod tagjai érezzék: a véleményük számít már a szervezésnél is.

Hadd meséljem el saját példánkat! Idei csapatépítőnket május végére terveztük. A helyszínről, a különböző programokról, még az éttermekről is közösen döntöttünk. Így mindenkinek meg volt a lehetősége, hogy a számára legérdekesebb tevékenységekre szavazzon. Több megbeszélést is tartottunk a közös kiruccanással kapcsolatban, végig arra törekedve, hogy mindenki megtalálja a számítását.


Közös emlékek és történetek

Talán a legfontosabb ismérve egy jó csapatépítőnek az, hogy emlékezetes marad. Nem biztos, hogy a legjobb programot választottad, ha másnap a kollégák még csak vissza sem utalnak arra, mi történt a csapatépítőn. Az együtt megélt események nagy mértékben hozzájárulnak a munkatársak közötti bizalom növeléséhez és barátságok kialakulásához. A közösen megélt vicces pillanatok, történetek pedig évek múltán is összeköthetik a csapat tagjait.


2019-es csapatépítőnkön megmozgattuk a káli ingókövet

Motiválja a kollégákat

Nem mehetünk el említés nélkül a motiváció tényezője mellett sem. Ha már a szervezésnél bevonod munkatársaid és a közös döntésük eredményeképp olyan helyszínt választotok, ahova szinte mindenki örömmel megy, jobban is fogják várni a csapatépítő napját. Ez a későbbiekre is motivációt fog adni.

A motiváció növelésére Attila az idei év kezdetétől újabb megoldást vezetett be. Publikussá tette az éves csapatbónuszt, majd megjelenítette egyedi fejlesztésű Dashboardunk egyik blokkjában. Minden nap, amikor elhaladunk a TV-re kivetített Dashboard mellett, látjuk, hogy mennyit költhetünk még csapatépítő programokra az évben. Hamarosan pedig egy újabb blokkal bővül, amelyben már látható lesz a jövő évben várható csapatbónusz mennyisége is.


A versengés növeli a hatékonyságot

A csapatépítésről gondolom neked sem feltétlenül a versengés jut eszedbe. Viszont az egészséges versengés, a programok, amelyben csapatként, de akár individuálisan nyerhetsz nagyban hozzájárulnak a problémamegoldó képesség és a hatékonyság növekedéséhez. Tudjuk, hogy az ilyen versenyeken nyerhetünk, azt pedig mindenki szeret. Csapatként versenyezve azért, hogy nyerjünk csapattársainkkal is együtt kell működnünk, amely később a munkakörnyezetben is hasznos lehet.

Mi is szívesen rendezünk olyan programokat, ahol győzelemért versenyezhetünk. Rendszeresen járunk gokartozni, csapatunkból többen benn szoktak maradni munkaidő után csocsó vagy éppen FIFA bajnokságot tartani.


Minden készen áll egy pénteki FIFA maratonhoz

Építi a márkád

Csapatépítő programok szervezésének elsődleges célja egyértelműen az, hogy kivegye a munkatársakat a mindennapi munkájából és az előző érveket figyelembe véve növelje a kollégák hatékonyságát, valamint egymás iránti bizalmát.

Azonban márkaépítés szempontjából sem elhanyagolhatóak az ilyen jellegű programok. Manapság márkánkat nem csak ügyfeleink szemében építjük, hanem leendő munkatársainkéban is. Lehet, hogy te is hallottad már az angol employer branding kifejezést, amely nyers fordításban munkáltatói márkát jelent. Gyakorlatban ez annyit tesz, hogy kommunikációdban bemutatod a vállalkozás által képviselt küldetést, értékeket és azt, hogy mit teszel azért, hogy munkavállalóid örömmel dolgozzanak nálad. A csapatépítő programok pedig főképp a fiatalabb korosztályoknál egyre fontosabbá válnak a munkahelyek kiválasztásánál.

Az alábbi galériában összegyűjtöttünk néhány fotót eddigi csapatépítőinkről, érdemes végignézni! :)