5 tévhit a céges Facebook oldalakról

5 tévhit a céges Facebook oldalakról

A közösségi média évtizede

Bizonyára te is naponta legalább egyszer ránézel a Facebookra. Az elmúlt évtizedben napi rutinunk kihagyhatatlan részévé vált a hírfolyam végiggörgetése. Ezzel azonban nem csak mi vagyunk így. A legnagyobb közösségi média felületnek már közel 1,2 milliárd felhasználója van és ez a szám megállíthatatlanul növekszik.


Vállalkozásod célcsoportja minden bizonnyal fent van a Facebookon. Most már csak az a kérdés, hogyan érd el őket?


Saját Facebook oldal nélkül nem megy

Ha szeretnél közösséget építeni a social médiában, mindenképpen szükséged van egy saját vállalkozási oldalra. Ennek létrehozásában segít a Facebook. Egyszerűbb vállalkozási oldalt akár 1-2 órán belül bárki elkészíthet.

Az egyszerűség hátránya, hogy érezhető a különbség egyes oldalak között. A profilkép illeszkedése, a megfelelő méretű és tartalmú borítókép, érdekfeszítő történet és további haladóbb beállítások kis részletnek tűnnek, de egységes, professzionális képet mutatnak vállalkozásodról és ez megmutatkozik közösségi média tevékenységed eredményeiben is.


5 tévhit a Facebook oldalakkal kapcsolatban

1, A kedvelők száma a legfontosabb

Nem azt mondjuk, hogy jobb ha kevesebb kedvelőd van. Egyértelműen megvan az előnye annak, ha vállalkozásod oldalát akár több tízezren, százezren követik napról-napra. De nem a kedvelők száma a legfontosabb mérce.

Lehetséges, hogy egy nyereményjátékkal sikerül 2-3000 új kedvelőt gyűjtened, ők viszont csak a  nyeremény miatt kedvelik majd oldalad. Belőlük nem lesz közösség vagy hűséges vásárlók. Neked pedig arra van szükséged, hogy közösséget tudj építeni, akik nem csak kedvelik vállalkozásodat, hanem lojálisak is hozzá.


2, A Facebookon minden nap bombázhatom követőim új akciókkal

A social media elsődleges célja a személyes, emberi tartalmak megjelenítése a felhasználóknak. Valószínűleg te sem követsz olyan vállalkozást, aki mást nem tesz, csak akciókat promótál és értékesíteni próbál a Facebookon.

Néha egy-egy komolyabb akciót persze érdemes lehet kitenni a vállalkozás oldalára, de ne az legyen a fő irány. A hasznos, szakmai cikkek, bejegyzések hosszú távon többet érnek, mint az egyszeri akciók. Ezekből legyen inkább több, na meg persze a mindennapokból. Csapatképek, mérföldkövek, aktualitások. Mutasd be vállalkozásod emberi oldalát is!



Facebook oldalunkon találkozhatsz képekkel aktualitásokról, mindennapjainkról


3, Ha van weboldalam, akkor felesleges a Facebook oldal

Haladó vállalkozásként egyedi, céljaidnak megfelelő weboldal vagy webshop megléte kétségkívül fontos. Azonban ez nem zárja ki a többi kommunikációs csatorna használatát. Sőt! Facebook oldalad tökéletes forrás lehet arra, hogy látogatókat küldj onnan weboldaladra.

Egyedi fejlesztésű honlapoknál van lehetőség arra is, hogy a weboldaladon (például a kapcsolat menüben) megjelenjenek legutóbbi Facebook posztjaid, így honlapod látogatói is láthatják bejegyzéseidet és egy kattintás után kedvelhetnek Facebookon.


4, A konkurencia sem foglalkozik vele, akkor nekem sem kell

Az elmúlt négy évben 1,4 millióval nőtt a Facebook felhasználóinak száma. Várhatóan egyre több vállalkozás eszmél rá, hogy érdemes megpróbálni Facebookon is. Lehet, hogy konkurenciádnak elég, ha egy félkész oldalon évente 3-4 alkalommal posztol. De te nem követni szeretnéd őket, hanem előttük maradni. 

Miért ne használnád ki, hogy egy olyan felületen építs ki előnyt versenytársaiddal szemben, ami számukra nem fontos?


5, Az embereket már csak hirdetésekkel lehet elérni

Az elmúlt években valóban gyengült az oldalak organikus elérése, ami abban nyilvánul meg, hogy a posztok egyre kevesebb oldalkedvelőhöz jutnak el. A Facebook pedig előszeretettel javasolja a bejegyzések kiemelését, hirdetését, azzal a magyarázattal, hogy majd úgy sikeresebbek lesznek.

A 2. tévhitnél is írtunk arról, hogy hasznos, informatív tartalmakat, valamint mindennapokat bemutató emberi posztokat érdemes kitenni, amelyek kedveléseket, kommenteket vagy megosztásokat érnek el. Ezen aktivitásokon keresztül érheted el akár kedvelőid számának többszörösét is.


Minden kezdet nehéz

Tudjuk, hogy vállalkozásod Facebook oldalának kezelése sok ráfordított időt és munkát igényel, főleg eleinte. Ma már nem elég pár kattintással létrehozni az oldalt és néhány poszt után várni a kedvelők özönlését. Látványos képekre, megérintő szövegekre, új ötletekre és a trendek figyelésére is szükség van ahhoz, hogy folyamatosan növeld aktív kedvelőid számát. 

Lehetséges, hogy úgy érzed saját feladataid és vállalkozásod mellett nincs elég időd. Pedig te is biztosan örülnél olyan Facebook oldalnak, amely vonzza a kedvelőket és ahova öröm lehet posztolni.

Mit szólsz, ha azt mondjuk, hogy neked is lehet profi Facebook oldalad, anélkül, hogy több órát töltenél a részletes beállításokkal, szövegek megírásával és a képek igazgatásával?

Csapatunk elkészíti vagy felfrissíti Facebook oldalad, a kulcsrakész oldal átadása előtt pedig személyre szabott tanácsadácson vehetsz részt nálunk, ahol posztötleteket és gyakorlati tippeket adunk arra, hogyan szerezhetsz kedvelőket. A tanácsadás anyagát pedig a későbbiekben bármikor felhasználhatod a posztok elkészítéséhez. 
További információért hívd irodánk számát (+36 20 429 9999), vagy érdeklődj az office@fws.hu e-mail címen!