Hogyan érhetsz el jobb Google helyezést a weboldaladra mutató linkekkel?

Hogyan érhetsz el jobb Google helyezést a weboldaladra mutató linkekkel?

Mik azok a backlinkek és hogyan segítenek jobb helyezést elérni?

Ahhoz, hogy a keresőkben jobb helyezést érj el az egyedi szövegeken és releváns kulcsszavakon túl szükséged van weboldalra mutató minőségi linkekre is. Ezeket az online marketingben backlink-nek hívják. Olyan hivatkozások, linkek más weboldalakon, amelyek visszamutatnak honlapodra. 

Korábbi keresőoptimalizációs tényezőkről írt bejegyzésünkben kitértünk a releváns linkek fontosságára. A linkek pozitív megerősítést adnak a Google algoritmusnak oldalad tartalmának minőségéről. Minél több szakterületedhez kapcsolódó oldalról hivatkoznak honlapodra, annál jobb eredményt érhetsz el. 

 A folyamatot, amelyben weboldalunkra mutató linkeket szerezhetünk, linképítésnek hívják. 

Linképítési módszerek

Számos lehetőségünk van manapság arra, hogy backlinkeket szerezzünk. Fordulhatunk SEO szakértőkhöz, akik szolgáltatásként kínálják a linképítést, de saját magunk is nekivághatunk. A következőkben bemutatunk 4 egyszerű, bármikor kivitelezhető linképítési módszert. 

Online Cégjegyzékek

A cégjegyzékeknek manapság már nincs akkora jelentősége, mint korábban, azonban még könnyen találkozhatunk a weben olyan cégkeresőkkel, amelyek több tízezres adatbázissal rendelkeznek. Vállalkozásodat könnyedén be tudod jegyeztetni weboldalakon, mint például az aranyoldalak.hu.  Az ilyen oldalakon lehetőséged van megadni vállalkozásod adatait, egy rövidebb leírást és persze a hivatkozást az oldaladra, amely forgalmat is terelhet weboldaladra. 

Közösségi Média

Céges Facebook, Instagram, YouTube vagy éppen LinkedIn oldaladon is helyezhetsz el linkeket, amelyek weboldaladra mutatnak. Ez az egyik legnépszerűbb módszer, köszönhetően annak, hogy költségmentes és mivel legtöbb vállalkozás egyébként is rendelkezik legalább Facebook oldallal, nem igényel sok időt sem. Amennyiben rendszeresen posztolsz ezeken a felületeken, egy-egy posztban érdemes megosztani tartalmakat oldaladról is, hogy újabb linkeket és forgalmat generálj. 


Link kérvényezés

Az előző módszereknél több ráfordított időt igényel, de használható linkekre tehetsz szert alkalmazásával. Ha beírod vállalkozásod nevét a keresőbe és végigfutsz a találatokon, láthatsz olyan oldalakat, ahol cégedről, szolgáltatásaidról írnak, viszont link nem mutat honlapodra. Ebben az esetben érdemes felvenni a kapcsolatot az oldal tulajdonosával és megkérni, hogy egy hivatkozást is tegyen a tartalomba. 

Vendégbejegyzések

Ez a módszer főképp akkor használható ki, ha saját blogot írsz weboldaladon. A lényege, hogy releváns témakörben keresel egy másik blogot, majd felveszed szerkesztőjével a kapcsolatot azzal a céllal, hogy Te is megjeleníthesd egy szakmai cikkedet az ő oldalán, és cserébe ő is írhasson egyet a tiédre. Az ilyen jellegű együttműködésekkel értékes, releváns backlinkekre tehetsz szert.  Arra azonban ügyelni kell, hogy ezek do-follow linkek legyenek, mert csak akkor segítenek jobb helyezés elérésben.

Mik azok a Dofollow és Nofollow linkek?

A két típus közötti különbség felhasználóként észrevehetetlen. Azonban keresőoptimalizációs szempontból igenis számít, milyen jellegű link mutat oldalunkra. Az úgynevezett Dofollow linkeket támogatják a keresőmotorok és segítik weboldalad SEO-ját, hogy feljebb juss a találatok között.

Ezzel szemben a Nofollow linkekhez a Google nem rendeli hozzá a PageRank algoritmust, amely szükséges lenne ahhoz, hogy segítsen a keresőoptimalizálásban. A technikai háttér emögött a link kódjában található "nofollow" címke. Ilyen linkek leggyakrabban blogok komment szekciójában, közösségi média posztokban, bizonyos híroldalakon és blogokon találhatók meg. 

A Nofollow linkek ahhoz valóban nem járulnak hozzá, hogy jobb helyezést érjen el weboldalad, azonban értékes forgalmat bármikor hozhatnak honlapodra, amely új megkeresésekhez is vezethet.

A weboldaladra mutató linkek egy részét képezik a Google rangsorolási tényezőinek, olvasd el bejegyzésünket, amelyben összefoglaltuk a top 5 keresőoptimalizációs faktort, és tudd meg hogyan érhet el jobb helyezést a Te weboldalad is.