Miért fontos az egységes arculat vállalkozásod számára?

Miért fontos az egységes arculat vállalkozásod számára?

Ahogy a világ látja márkádat

Az arculat fontosságát talán nem is lehetne ennél pontosabban leírni. Manapság a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások szinte már alapvetőek. Ahhoz, hogy kiemelkedj az egyre növekvő versenyben, erős márkára van szükséged. A márkaépítés egyik elengedhetetlen alapja pedig az egységes arculat.

A világszerte ismert márkáknak mind közös jellemzője, hogy egységes üzenetet kommunikálnak és egységes arculati elemeket használnak mindenhol. Biztos veled is megesett már, hogy láttad a Coca-Cola vagy a Pepsi hirdetéseit, és már az első pillanatban, a termékek bemutatása előtt tudtad, hogy melyik márkáról van szó. Az ismert színeknek, a sok-sok éven át kommunikált üzenetnek és hangulatnak köszönhetően azonnal felismerhetőek. Most biztosan arra gondolsz, hogy egy olyan multinacionális forgalmazó, mint a Pepsi könnyen épít márkát. Azonban a márkaépítés már nem csak a multik sajátja.

Kisvállalkozásként is oda tudsz figyelni az egységes arculatra és kommunikációra. Ezekkel pedig hosszú távon növelheted a bizalmat ügyfeleidben.  Ha szeretnél jobban elmélyedni a márkaépítés témakörében, szívvel ajánljuk Mészáros Róbert, Brand a lelke mindennek című könyvét, amelyben részletesen bemutatja hogyan építhetsz erős márkát kisvállalkozásként.


Miben nyilvánul meg az egységes arculat?

Vállalkozásként biztosan rendelkeztek saját névjegykártyákkal, levélpapírokkal, reklámanyagokkal vagy céges pólókkal. Emellett lehetnek még online arculati elemeitek, például az e-mail aláírásotok és persze weboldalatok. A vállalkozás arculata akkor mondható egységesnek ha mindenhol ugyanazt a logót, színeket és design elemeket használjátok.

Képzeld csak el milyen ellentmondást kelthet, ha egy networking eseményen gyönyörűen elkészített, minőségi névjegykártyát adsz át, majd amikor ellátogatnak a névjegykártyán feltüntetett honlapra,  teljesen más színvilág és stílus fogadja őket. Olyan érzés, mintha nem is annak a cégnek a weboldalát néznék, akitől a névjegyet kapták.  

Úgy vettük észre, hogy új honlap készítése sok esetben szorosan együtt jár a már több éve használt arculat frissítésével. Korábbi blogbejegyzésünkben részletesen írtunk arról, milyen jelek utalnak arra, ha elérkezett az idő webes megjelenésed frissítésére. Ez azért is jó döntés, mivel egy új, egyedi weboldal modern megjelenésének kialakításában tapasztalt csapatunk segítséget tud nyújtani. Így a teljes céges megjelenés egy lépésben fejlődhet.


3 ok, amiért egységes arculatra van szükséged

Növeli bizalmat

Az egységes megjelenésnek és konzisztenciának köszönhetően ügyfeleid, vendégeid mindig ugyanazt a képet látják rólad, bárhol is találkozzanak vállalkozásoddal. 

Biztosan neked is van kedvenc étteremláncod. Képzeld csak el, hogy egy fárasztó tárgyalásokkal töltött nap után üres gyomorral bolyongsz egy ismeretlen városban éttermet keresve. Néhány kevésbé ígéretesnek tűnő opció után felcsillan a szemed, amikor meglátod kedvenc étteremláncod megszokott színeit, logóját és tudod, hogy most már jó helyen vagy. Tudod, hogy azt a kiváló szolgáltatást fogod kapni, amit megszoktál. 

Vásárlóid, érdeklődőid bárhol találkozhatnak veled, legyen az egy online hirdetés, szórólap vagy autómatrica, az egységes megjelenésnek köszönhetően azonnal felismerik márkádat. Mivel felismernek, úgy érzik, hogy ismernek téged és a későbbiekben egyre inkább emlékezni fognak rád. Fogyasztóként pedig inkább bízunk meg olyan vállalkozásban, akit ismerünk.  


Az első benyomás fontos

Egységes arculat egyértelmű jele annak, hogy figyelsz a részletekre. A vállalkozásod ezáltal rendszerezett szakértőként mutatod be célközönséged felé. Te is valószínűleg szívesebben dolgoznál együtt olyan céggel, akikről már az első pillantás után látod, hogy összeszedettek és számít nekik, hogyan tekintenek rájuk ügyfeleik.

Ezzel szemben, nem hiszem, hogy szívesen alakítanál ki hosszútávú partnerséget olyan vállalkozással, akik első benyomásra szétszórtnak tűnnek.


Kitűnsz a reklámzajból

Ahogy a cikk elején említettük, a minőségi termékek és szolgáltatások szinte már alapvetőek a piacon. Évről-évre újabb versenytársak lépnek be és próbálnak meg saját megoldásaikkal részesedést szerezni. Az egységes arculatod azonban segíthet abban, hogy folyamatosan kitűnj közülük. Egy már felépített márkát szívesebben választanak a fogyasztók, mivel már ismerik. Persze ez nem jelenti azt, hogy a következő 100 évben is ugyanazt a designt kell használnod mindenhol. Sőt!

Úgy gondoljuk érdemes néhány évente felülvizsgálni milyen arculati elemeket használsz különböző platformokon. Így könnyen meg tudod állapítani mi az, ami kissé elmaradt és már frissítésre szorul. A folyamatos újításokkal, modernizálással pedig lépést tudsz tartani a legújabb trendekkel is, miközben megőrzöd arculatod alapjait. Ha úgy érzed, hogy weboldalad megjelenése már nem egységes arculatoddal, olvasd el korábbi blogbejegyzésünket, hogy megtudd megérett-e már a megújulásra!