Ajánlatot kérek

fws blog

Top 5 Google rangsorolási tényező, amitől függ weboldalad helyezése

2019. február 5.
Top 5 Google rangsorolási tényező, amitől függ weboldalad helyezése

Keresőoptimalizálásról röviden

A keresőoptimalizálás, röviden SEO (search engine optimalization) az a folyamat, amelyben úgy készíted el honlapod tartalmait, hogy az organikus találatok között a lehető legjobb eredményt érje el. Amennyiben rendelkezel saját weboldallal, a SEO kiváló költségmentes megoldás honlapod forgalmának növelésére.

SEO a gyakorlatban

A Google, Bing és a további keresőmotorokban különböző kulcsszavakra keresünk.  A legfelső találatok Google Ads fizetett hirdetések. Ezek alatt láthatjuk az organikus találatokat. A cél az, hogy az organikus találatok között minél feljebb kerüljünk a releváns kulcsszavakra. Itt jön képbe a SEO. Nézzük is meg, mi az 5 legfontosabb sorba rendezési szempont!

Mi kell ahhoz, hogy jobb helyezést érj el a Google keresési listában?

1. Egyedi, minőségi tartalmak a weboldaladon

Már korábbi bejegyzéseinkben is hangsúlyoztuk az egyedi tartalmak fontosságát. A legtöbb SEO szakértő azon a véleményen van, hogy a minőségi, egyedi tartalom a legfontosabb, ha jó helyezéseket szeretnél elérni a keresőkben. Gondoljunk bele, a felhasználók beírják a különböző kulcsszavakat a Google-be, amelyekre eredményeket hoz ki az alapján, hogy az adott kifejezéseket megtalálja-e a weboldalon.

Egy saját példával bemutatjuk az egyedileg írt szövegekben rejlő lehetőségeket. Privát ablakot használva rákerestünk a "sablon honlap hátrányai" kifejezésre. Ahogy látható, a kulcsszóra a mi bejegyzésünket hozza első helyre a Google. 


Az oldalon található egyedi szövegek mellett lehetőséged van a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó leírásokat is szerkeszteni. Erre egyedi admin felületünkön létrehoztuk a SEO modult, amely segítségével további 170 karakterben írhatsz aloldalaidról. Az a leírás fog megjelenni a Google keresőjébe írt kapcsolódó kulcsszavakra.

2. Oldalra mutató linkek

Hasonlóan fontos szempont a Google számára a webhelyedre mutató linkek minősége és mennyisége. Ezek olyan külső linkek, amelyek weboldaladra forgalmat generálnak.
Ilyenek az ügyfelek, referenciák oldalára mutató linkek, vagy éppen egy-egy releváns internetes médiában történő megjelenés, amikor a cikkben hivatkoznak weboldaladra. 

A linkek mennyisége mellett azonban a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a relevanciára. Az olyan hivatkozások, amelyek hasonló témakörű oldalról hozzák forgalmat honlapodra, sokkal többet érnek a Google szemében.

3. Biztonságos honlap

2014 óta fontos sorbarendezési szemponttá vált a honlapok biztonságossága. A https, böngészők által is biztonságosnak látott weboldalakat így lehetőség szerint előrébb rangsorolja a Google, mint a tanúsítvánnyal még nem rendelkező http honlapokat. 

Az SSL tanúsítvány azzal járul hozzá weboldalad feljebb jutásához, hogy biztosítja a honlapod és annak látogatója közötti adatforgalom titkosságát, így illetéktelen adathalászok vagy zsarolóvírusok nem tudják megszerezni az adatokat. Tudj meg még többet az SSL tanúsítvány előnyeiről itt.

4. Mobilbarát honlap

Évről-évre többen használjuk okostelefonjainkat weboldalak böngészésére. Biztosan veled is előfordult már, hogy egy Google keresés után olyan statikus honlapra jutottál, amely nem volt mobilbarát és rugalmatlansága miatt teljesen elrontotta a felhasználói élményt. A Google algoritmusa egyre inkább igyekszik olyan honlapokat megjeleníteni a keresésekre, amik a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtják a mobilon internetezőknek.


Ehhez reszponzív webdesignra van szükség, amely azt jelenti, hogy az oldal grafikai megjelenése rugalmasan reagál a különböző eszközök (pl.: mobiltelefon, tablet, laptop) képernyőinek méretére. Még több információt a mobil weboldalak működéséről és előnyeiről egy korábbi blogcikkünkben találsz.

5.  Felhasználói élmény

Nem csak látogatóidnak fontos, hogy oldalad elégedetté tegye őket és szívesen böngésszenek rajta. A Google számára is fontos visszajelzés az, hogy ha egy weboldalról azonnal visszafordulnak a felhasználók, mert annak megjelenése vagy tartalma nem felel meg elvárásaiknak. 

A megjelenés és a könnyen navigálható felületen kívül még fontos megemlíteni az oldal betöltési sebességét. Magától értetődően egy lassú weboldalról több felhasználó fog akár még a betöltés előtt visszafordulni. A sebesség és teljesítmény mérésére létrehozta a Google a PageSpeed Insights nevű eszközét, amely egy elemzés után pontozza a weblapodat 0-100-ig. Blogbejegyzésünkben is hangsúlyoztuk, hogy ez az eredmény nem felel meg minden esetben a valóságnak, mivel robotok értékelik a honlapokat, nem pedig felhasználók.

Összegzés

A keresőoptimalizálás az egyik legjobb módszer arra, hogy költségmentesen forgalmat hozzunk weboldalunkra azzal, hogy feljebb jutunk a Google találati listáján. A találatok sorrendjére számos tényező hatással van. Elengedhetetlen, hogy minőségi szövegek legyenek oldaladon, adminunk SEO moduljában írt leírásokkal kiegészítve pedig még jobb eredményeket érhetsz el. Fontos még továbbá, hogy releváns linkek mutassanak honlapodra, és a honlap legyen https - azaz SSL biztonsági tanúsítvánnyal ellátott. Ahhoz pedig, hogy mobil keresésekben is jobb helyezést érj el olyan weboldalra van szükséged, amely reszponzív és a felhasználói élményt támogatja.