Mire figyelj weboldalad szövegeinél?

Mire figyelj weboldalad szövegeinél?

Egyedi tartalmak egyedi honlapodhoz

A látványos képek, felhasználóbarát felület és egyedi animációk mind-mind vállalkozásod profizmusát sugallják és felkeltik a látogatók figyelmét. Azonban be nem mutatják szolgáltatásaid és annak előnyeit. Legalábbis nem úgy, mint szövegeid.

Szövegekkel tudod megismertetni céged történetét, tevékenységeid és azt, hogy miért válasszanak téged honlapod látogatói. Ha pedig webshopot üzemeltetsz, arra érdemes odafigyelned, hogy a képek és árak mellé szükség van leírásra is a termékek előnyeiről, hasznosságáról, mivel ezek a leírások hozhatják el a vásárlásokat.

Korábbi bejegyzésünkben említettük, miért meghatározó a keresők szempontjából, hogy honlapod szövegei sajátok legyenek, ne másoltak. Ha szeretnél jobb helyezést elérni a Google keresésekre, kerüld el a duplikálást és kizárólag egyedi tartalmakat használj. 


Milyen szövegekre van szükséged?

Biztosan neked is megvan elsődleges célod honlapoddal. Több ügyfelet szeretnél, szeretnéd bemutatni szolgáltatásaid vagy éppen eladnád termékeid. Ezeket a célokat úgy éred el legkönnyebben ha honlapod szövegeiben kihangsúlyozod mivel teszed jobbá látogatóid, vásárlóid életét, mi az az egyedi hasznosság, amit csak tőled kaphat meg.  

Honlapod akkor lehet a legsikeresebb, ha ott egyértelműen kommunikálod az olvasók felé, hogy ha téged választ partnerként, vagy hozzád jelentkezik munkavállalóként, miért lesz jobb neki.

Ha az a célod, hogy új partnereket szerezz weboldaladdal, akkor ne azzal fogadd őket, hogy mikor alakult a céged és hányan dolgoztok jelenleg. Ne értsd félre, továbbra is fontos, hogy bemutasd cégedet és mérföldköveit, de nem honlapod főoldalán, hanem például egy Rólunk aloldalon.
A főoldalon az elsődleges cél a konverzió (vásárlás, hírlevél feliratkoztatás, időpont foglalás). 




Ahhoz, hogy látogatód végrehajtsa azt a cselekvést honlapodon, amit szeretnél tőle, valami olyanra van szükséged, ami emlékezetes élmény marad. Az pedig nem más, mint, hogy a szövegben célcsoportodról van szó. Biztosan te is olvastál már olyan hirdetést vagy cikket, amiről úgy érezted, hogy ezt éppen rólad írták és örültél, hogy mennyire megértenek. 

Te is így adhatsz okot vásárlóidnak arra, hogy téged válasszanak. 


4 dolog, amire érdemes figyelned szövegeidnél 

1. Helyesírás

Az egyik legfontosabb szempont minden szövegednél a helyesírás. Gondolj bele, mennyire illúzióromboló lehet, ha egy kommunikációjában, arculatában és munkájában profi vállalkozás oldalán a szövegek tele vannak helyesírási hibákkal. Sokan élből be is zárják az ilyen honlapokat. 




2. Érthető megfogalmazás 

A helyesíráson kívül nagyon fontos még, hogy a szövegek legyenek könnyen érthetőek. A szakmai zsargon biztosan érdekes sokak számára, de látogatóink nem arra kíváncsiak. Ők azt szeretnék, hogy nekik szóljon az üzenet. Emellett lehetőség szerint érdemes kerülnöd a hosszú, összetett mondatokat. Ha valamit el tudsz magyarázni 4 szóban, az jobban meg fog maradni, mintha 4 mondatban tennéd.  


3. Egységes kommunikáció

Az egységes arculatról írt bejegyzésünkben írtunk a konzisztencia fontosságáról. Kommunikációd egységessége éppoly fontos, mint grafikai megjelenésedé. Javasolt honlapodon a tőled megszokott hangnemben és stílusban készíteni el a szövegeket. Mindig figyelj arra, hogy ha hirdetéseidben és egyéb anyagaidban (szórólapok, brosúrák) tegező hangvételt használsz, akkor oldaladon ne magázd az odaérkezőket, mert ellentmondást fog kelteni. 


4. Szövegek hossza

A szövegeid hossza számos tényezőtől függ. Iparágad, weboldalad megjelenése vagy éppen konverziós célod alakíthatja a tartalmaid hosszát és típusait, így kőbe vésett szabály nincs ennél a szempontnál. Amit általában javasolni szoktunk, hogy minimum 10-12 mondat legyen a vállalkozás tevékenységeiről és előnyeiről. 

A további menüpontoknál, szolgáltatásaidról, referenciáidról vagy termékeidről, mindig érdemes bemutató szöveget írni. Ahogy a cikk elején is említettük, a látványos képek fontosak, viszont nem képesek úgy eladni, mint a szövegek. 


Szövegírás a Webstudioban

Te is biztosan látod már, hogy weboldalad szövegeinek elkészítése valóban időigényes munka. Viszont egyértelműen sok múlik rajta. Ezért kezdtünk el azon dolgozni, hogy támogassunk szövegeid megírásával is. 

Ha már egy ideje úgy érzed, hogy eljött az ideje szövegeid frissítésének, de munkád mellett lehetetlennek tűnik, hogy időt szakíts rá, mi levesszük a terhet a válladról.
Egy gyors interjú után megírjuk honlapod szövegeit úgy, hogy nem csak a látogató figyelmét kelti fel, de keresőszavakra is optimalizált lesz.